Tocsin

Το Ερευνητικό Έργο Υποστήριξη των Εκπαιδευτικών στην Αντιμετώπιση των Κοινωνικών Ανισοτήτων (Teacher suppΟrt Confronting Social INequalities – TOCSIN) έχει εγκριθεί από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας (ΓΓΕΤ), για χρηματοδότηση μέσω του Χρηματοδοτικού Μηχανισμού του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΧΜ-ΕΟΧ), με κωδικό ΕΟΧ GR07 / 3708. 

Το ερευνητικό του σχέδιο συντάσσεται πλήρως με τον Κώδικα Δεοντολογίας για Διεξαγωγή Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Έρευνας και έχει εγκριθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) του Υπουργείου Παιδείας (Φ15/1715/19035/Δ1). 

Ειδικότερα, η κεντρική ιδέα του “Teacher support Confronting Social Inequalities” (TOCSIN) είναι η μελέτη των επιπτώσεων της όλο και αυξανόμενης οικονομικής κρίσης στον ευάλωτο πληθυσμό όπως αποτυπώνεται στα δημόσια σχολεία της προσχολικής και των πρώτων τάξεων του δημοτικού, σχολικής εκπαίδευσης. Το TOCSIN στοχεύει αφενός στην καταγραφή και ανάλυση των προβλημάτων και των δυσκολιών με τα οποία έρχονται αντιμέτωπα τα παιδιά, κατά τη φοίτησή τους στο σχολείο στο πλαίσιο των υφιστάμενων κοινωνικών και οικονομικών ανισοτήτων στην Ελλάδα, και αφετέρου στις πρακτικές αντιμετώπισης που επιστρατεύουν οι εκπαιδευτικοί για να τα υποστηρίξουν. 

Ειδικότερα, το πρόγραμμα στοχεύει στο να προσφέρει στην ολοκλήρωσή του:

  • μία περιγραφή των τρεχουσών δυσκολιών που βιώνουν τα παιδιά όπως αυτά αποτυπώνονται στη σχολική φοίτηση (σύμφωνα με τις αναφορές των διευθυντών των σχολείων),
  • μια λεπτομερή και παρουσίαση των καλών πρακτικών των εκπαιδευτικών όπως θα αναδυθούν μέσα από ημι-δομημένα πρωτόκολλα συνεντεύξεων,
  • μία ηλεκτρονική πλατφόρμα με εκπαιδευτικό υλικό και εργαλεία διαθέσιμα ως ένα σύστημα υποστήριξης για τους εκπαιδευτικούς με βάση την έρευνα που προηγήθηκε, και
  • μία καλά οργανωμένη διαδικασία διάχυσης και αξιοποίησης των αποτελεσμάτων βασισμένη στη συνεργασία φορέων, δικτύων και εμπειρογνωμόνων έτσι ώστε να εξασφαλιστούν μεγάλης διάρκειας αποτελέσματα. 

Δείτε περισσότερα στο http://tocsin.uth.gr

 

Μέλος

Newsletter